Haptonomie zundert
Image default
Internet marketing

Manipulatie. Hoe u kunt leren herkennen, verdedigen en voorkomen dat u slachtoffer wordt

marketing book

In het leven wordt iedereen geconfronteerd met manipulaties die echt emotioneel lijden veroorzaken. Vaak ontkomen we er niet aan om met manipulatoren te communiceren, we moeten met hen in hetzelfde bedrijf werken of met hen onder hetzelfde dak leven.

Welke gedragslijn moet je kiezen bij het omgaan met zulke mensen? Zijn er effectieve middelen om uw eigen persoonlijkheid tegen manipulatie te beschermen? Deze en vele andere vragen worden beantwoord in het boek van Dr. George Simon, een psycholoog met 25 jaar ervaring in het werken met manipulatoren.

De auteur van het boek, George Simon, werkzaam als praktiserend psycholoog, kreeg een uitgebreid begrip van hoe manipulatief gedrag gebruikelijk is in de moderne samenleving en wat een krachtige spanning het met zich meebrengt in relaties tussen mensen.

De manipulator, of, in de woorden van de auteur, is een wolf in schaapskleren, met zijn verborgen agressief gedrag, egoïstische doelen nastreven, veroorzaakt emotioneel leed bij zijn slachtoffers, dat tot uiting komt in verwarring, angst, depressie, wanhoop, onzekerheid en depressie.

George Simon’s kijk op dit probleem van manipulatie verschilt in veel opzichten van traditionele interpretaties en aannames over de oorzaken van dit fenomeen en de gevolgen ervan.

Hoe je je correct gedraagt ​​in een relatie met een verborgen agressieve persoonlijkheid

George Simon stelt voor om de volgende hulpmiddelen voor persoonlijke invloed te gebruiken om het leven met een manipulator veel gemakkelijker te maken:

Neem geen excuses

Onthoud dat een persoon die zijn gedrag rechtvaardigt door talloze rechtvaardigingen en verklaringen (rationalisaties) te geven, niet alleen probeert zijn agressie en kwaad dat u is aangedaan te rechtvaardigen, maar dit bevestigt dat hij zich op deze manier zal blijven gedragen. Door zijn standpunt over het probleem op te leggen, probeert hij de positie vast te houden en u te overtuigen om in het reine te komen met zijn daad.

Door te weigeren naar zijn excuses te luisteren, geef je hem een ​​duidelijk signaal dat je niet bereid bent dergelijk gedrag te tolereren.

Evalueer acties, niet bedoelingen

Zoek niet naar de redenen voor iemands daden als deze daden schade toebrengen. Het is alleen nodig om het gedrag zelf en de gevolgen ervan te evalueren. Je zult je nooit op betrouwbare wijze kunnen voorstellen wat de persoonlijkheid van de manipulator is en wat zijn ware motieven zijn. Zijn gedrag op zich levert al uitgebreide informatie op voor conclusies en dit is voldoende, anders kun je vastlopen in gissingen en aannames en belangrijkere taken voor je missen.

Stel gedragsgrenzen in

U moet voor uzelf beslissen:

  • Ten eerste, welke vormen van gedrag acht u acceptabel voor uzelf en welke niet;
  • ten tweede, welke acties bent u bereid te ondernemen of zou u moeten ondernemen om uzelf te beschermen.

Wees heel duidelijk over uw verzoeken

Formuleer uw verzoeken in een specifieke vorm, geef direct aan wat u niet leuk vindt en wat u van de ander verwacht, vermijd dubbelzinnige uitdrukkingen en algemene woorden. Als u iets vraagt, moet u duidelijk zijn over wat u wilt. Gebruik uitdrukkingen als “Ik wil dat je …” of “Ik wil dat je nooit …”.

Met een dergelijke directe en open formulering kan de manipulator de betekenis van uw verzoeken en wensen niet verdraaien, en als een dergelijk redelijk en open verzoek niet volgt op een redelijk en open antwoord, betekent dit dat de manipulator niet met u zal samenwerken en een gevecht met u zal aangaan om u te voorkomen.

Doen snel

Als je de manipulator met succes wilt bestrijden, handel dan snel om uit de ondergeschikte positie te komen en een gunstiger machtsverhoudingen te bereiken.

Praat voor jezelf

Spreek niet voor iemand anders dan voor uzelf. Gebruik zelfbevestigingen. Omdat anderen als schild gebruiken, verraadt je onzekerheid. Communiceer met je tegenstander in een-op-een-modus.

Streef naar redelijke afspraken

Als u onderhandelt met een agressief persoon, probeer dan zoveel mogelijk wederzijds voordelige scenario’s aan te bieden. Dit is een zeer effectief instrument om de manipulator te beïnvloeden om de relatie met hem in constructieve richting te vertalen.

Vanuit het oogpunt van een manipulator kan een botsing met jou maar vier uitkomsten hebben. Eerst won hij, jij verloor. Dit scenario is zijn favoriet. Ten tweede: jij won, hij verloor. Dit is de uitkomst die hem de sterkste afwijzing bezorgt. Ten derde: beide partijen verloren. Als de manipulator voelt dat hij aan het verliezen is, begint hij vaak alles te doen wat in zijn macht ligt om jou ook te laten verliezen. Manipulatoren houden er niet van om in die mate te verliezen dat ze, zodra ze beseffen dat ze verliezen, vaak alles gaan doen om jou te laten verliezen. Scenario vier: win voor beide partijen. Ondanks het feit dat dit niet de beste optie is voor de agressor, kan hij het als zeer acceptabel beschouwen.

Laatste opmerkingen

De meeste manipulatie is gebaseerd op verborgen agressie.

Veel mensen ondernemen echter van tijd tot tijd bepaalde heimelijk agressieve acties, maar dit maakt hen nog niet tot heimelijk agressieve persoonlijkheden of manipulatoren.

Een manipulator is een persoon voor wie een latent-agressief gedrag overheerst.

Om te bereiken wat ze willen, gebruiken manipulators technieken als: understatement, leugens, ontkenning, selectieve onoplettendheid, rationalisatie, ontwijking, ontwijking, latente dreiging, schuldgevoelens veroorzaken, geweten oproepen, het slachtoffer kleineren, woede tonen, enz.

Een manipulator die bovenstaande technieken toepast, is niet in staat zijn gedrag te veranderen. Deze trucs zijn niet alleen hulpmiddelen voor manipulatie, maar ook een teken van weerstand tegen verandering in je leven. Om de manipulator te weerstaan ​​heeft het geen zin hem te dwingen tot verandering, je moet zelf ophouden slachtoffer te zijn.

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

instagram marketing

https://marketingbook.shop